Oto jak mogłoby wyglądać Audi RS8

Niestety to tylko wizualizacja.

Na początku bieżącego miesiąca niemiecka marka postanowiła odświeżyć swoje Audi A8 i S8 wprowadzając do sedanów zmieniony przód oraz kilka innych modyfikacji kosmetycznych. Niestety dla wielu fanów marki rodzina „ósemek” nadal nie jest w komplecie, gdyż brakuje wysokowydajnego wariantu RS8. Niestety Audi nigdy nie oferowało topowej wersji A8, stąd też nic nie wskazuje na to, że teraz postanowi zmienić decyzję. Na szczęście z odsieczą przybywa X-Tomi Design, który przygotował swoją wizję wyczynowego modelu.

Pojazd doczekał się poszerzonej kratki grilla wykończonej w czarnym kolorze, która również trafiła do odświeżonego Audi A8 i S8. Sama osłona chłodnicy ma ten sam sportowy styl, co w odświeżonym S8, jednak dolny wlot powietrza prezentuje się zupełnie inaczej. Dodatkowo przedni zderzak został uzupełniony o subtelny splitter, który płynnie łączy się z agresywnymi, trójkątnymi wlotami powietrza w rogach zderzaka.

Audi RS8 zostało zdecydowanie bardziej obniżone względem sportowego S8, a wydłużone nadkola przylegają ciasno do niskoprofilowych opon. Oprócz tego nie mogło zabraknąć grubszych progów bocznych oraz zmodyfikowanego tylnego zderzaka. Całość została dopełniona przez nowe obręcze, znaczek RS i kontrastujący czarny dach. Jeśli chodzi o potencjalne osiągi modelu, to z pewnością przewyższyłby on Audi S8, które oferuje 571 KM mocy oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

2020 Audi S8 od ABT

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Szansa, że niemiecka marka postanowi przygotować potężne Audi RS8 jest bardzo niewielka. Obecnie klienci częściej spoglądają w kierunku wszelakiej maści SUV-ów i crossoverów niż sedanów, a tym bardziej ich wysokowydajnych wariantów. Dodatkowo przygotowanie topowego wariantu A8 wiązałoby się ze sporymi kosztami, na które Audi niezbyt może sobie pozwolić. Z drugiej jednak strony model byłby praktycznie bezkonkurencyjny, gdyż BMW nie posiada w swojej ofercie M7, które mogłoby zagrozić pozycji RS8.

Alternatywą jest modyfikacja Audi S8 we własnym zakresie korzystając np. z usług niebieskiego tunera ABT. W zeszłym roku zaprezentowana została modyfikacja zmieniająca usportowioną limuzynę w auto przewyższające parametrami nie jeden supersamochód.

Jednostka napędowa została podkręcona do 700 KM i 880 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co jest wzrostem o 129 KM i 80 Nm względem bazowego modelu. To przekłada się na skrócenie czasu od 0 do 100 km/h do 3,4 sekundy, czyli o 0,4 sekundy niż seryjne Audi S8. Prędkość maksymalna jest nadal ograniczona elektronicznie do 250 km/h, jednak opcjonalnie limit można zwiększyć do 270 km/h.

Polecany film z naszego kanału

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz