Poznajcie potężnego Mercedesa-AMG GT 63 S E Performance

Co powiecie na 843 KM mocy oraz 1400 Nm maksymalnego momentu obrotowego?

W dzisiejszych czasach coraz więcej marek wprowadza do swojej oferty wszelakiej maści hybrydy, które podobają się europejskim politykom zapatrzonym w coraz to surowsze normy emisji spalin. Mercedes również nie jest żadnym wyjątkiem i właśnie zaprezentował swoją pierwszą hybrydę typu plug-in spod szyldu AMG. Nowy Mercedes-AMG GT 63 S E Performance przeciera szlak dla pełnej elektryfikacji dla oddziału wydajnościowego niemieckiej marki oraz wprowadza do oferty szyld E Performance.

Na pokład tej spalinowej bestii trafił potężny układ napędowy złożony z 4-litrowej, podwójnie turbodoładowanej V8 oraz silnika elektrycznego zasilanego przez akumulator o pojemności 6,1 kWh. Takie zestawienie generuje łącznie 843 KM mocy oraz 1400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala wykonać sprint 0-100 km/h w zaledwie 2,9 sekundy, natomiast 200 km/h wskoczy na licznik po niespełna 10 sekundach i stanowi jedynie krótki przystanek przed osiągnięciem prędkości maksymalnej wynoszącej 315 km/h. Niestety tak duża moc nie idzie w parze z praktycznością i niemiecka hybryda może przejechać do 12 km na samym prądzie.

Dodatkowo, Mercedes-AMG GT 63 S E Performance oprócz tradycyjnych trybów jazdy Comfort, Sport, Sport Plus, Race i Slippery, zaoferuje również nowy tryb SE Performance, który przestawia układ napędowy na korzystanie wyłącznie z silnika elektrycznego i pozwala osiągnąć maksymalnie 130 km/h. Oprócz tego otrzymaliśmy czterostopniowy system hamowania regeneracyjnego w tym jeden z nich nastawiony jest na osiągi i został przeznaczony wyłącznie do jazdy po torze.

Podobnie do swojego słabszego rodzeństwa, niemiecka hybryda oferuje AMG Ride Control plus, który obejmuje adaptacyjne zawieszenie z systemem amortyzacji pneumatycznej. Samo zawieszenie można regulować indywidualnie lub automatycznie dostosowywać w zależności od trybów jazdy. Wszystko to pozwala kierowcy dostosować zawieszenie do swoich preferencji z nastawieniem na osiągi lub też komfort.

Pod kątem wizualnym nowy GT 63 S E Performance niewiele różni się od swojego rodzeństwa, jednak możemy dostrzec kilka zmian. Przedni zderzak został zapożyczony od wariantu GT Coupe, natomiast port ładowania został ukryty tuż pod tylnymi światłami. Całość została dopełniona przez nowe 20- lub 21-calowe felgi.

Jak na ten moment nie wiemy, ile przyjdzie nam zapłacić za nowego Mercedesa-AMG GT 63 S E Performance. Jednak patrząc po cenniku jego rodzeństwa możemy sądzić, że jego cena będzie wynosić około 200.000 dolarów, czyli około 760.150 złotych. Potężna hybryda zostanie wystawiona na żywo już podczas targów motoryzacyjnych w Monachium, a następnie trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.

2022 Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Polecany film z naszego kanału

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz