Zadebiutował nowy Peugeot 308 SW

Peugeot nie traci nadziei w sprzedaży klasycznych kombi.

W gamie francuskiego producenta debiutuje drugie kombi. Po ciepłym przyjęciu nowego 508 SW, przeszedł czas na nową odsłonę 308 SW. Podobnie jak hatchback, nowe kombi oparte jest na platformie EMP2, jednak w nieco rozciągniętej wersji. Auto jest dłuższe o 267 mm, ma o 57 mm większy rozstaw osi, a zwis tylny został rozciągnięty aż o 212 mm.

Naturalnie zmiany stylistyczne dotyczą wyłącznie tylnej części pojazdu. Pojawiły się nowe tylne światła, które nie są już scalone czarną wstawką, minimalnie kształt zmieniła klapa bagażnika, która otrzymała nowy spojler dachowy, a także zaprojektowano na nowo tylny zderzak.

Peugeot 308SWHatchbackRóżnica
Długość4 636 mm4 367 mm+ 267 mm
Szerokość1 852 mm1 852 mm
Wysokość1 441 mm1 441 mm
Rozstaw osi2 732 mm2 675 mm+ 57 mm
Zwis przedni904 mm904 mm
Zwis tylny1 000 mm788 mm+ 212 mm

Kombi to nadwozie, na które decydujemy się oczekując praktyczności. Nowy 308 SW względem hatchbacka ma o 196 litrów większą przestrzeń bagażową, co oznacza, że wynosi już 608 litrów. Dodatkowo, po złożeniu oparć tylnej kanapy wzrasta ona do 1 634 litrów. Decydując się na warianty Plug-in Hybrid pojemność zmniejsza się o 60 litrów.

Zwiększone wymiary nadwozia oznaczają również, że możemy przewozić dłuższe przedmioty. Tylna kanapa składa się w proporcji 40/20/40, a maksymalnie przewieziemy rzeczy o długości nawet 1,85 metra.

Jeśli chodzi o wnętrze, to nie znajdziemy tu żadnych zmian względem hatchbacka. Deska rozdzielcza to znany systemy i-Cockpit z 10-calowym wyświetlaczem uzupełnionym o drugi, nieco mniejszym wyświetlaczem z tzw. wirtualnymi przyciskami „i-toggles”. Kokpit wygląda nowocześnie, modernistycznie i najprawdopodobniej nie będzie szybko starzeć.

Gama jednostek napędowych również pozostaje bez zmian. Dostępne będę silniki zarówno tradycyjne, jak i wcześniej wspomniane hybrydy typu Plug-in. W ofercie znajdziemy silnik 1.2 PureTech w wariantach 110, 130 oraz 130 EAT8, a także wysokoprężny, 1,5-litrowy BlueHDi w wariancie 130-konnym, który występować będzie z 6-stopniowym manualem oraz 8-stopniową skrzynią automatyczną.

Bazowy model hybrydowy to Hybrid 180 e-EAT8, który łączy silnik o mocy 150 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 81 kW i oferuje 60 km zasięgu wyłącznie elektrycznego. Flagowy model hybrydowy to Hybrid 225 e-EAT8, który łączy w sobie mocniejszy silnik spalinowy o mocy 180 KM z takim samym silnikiem o mocy 81 kW i zapewnia 59 km zasięgu wyłącznie elektrycznego. Oba warianty wykorzystują baterię litowo-jonową o pojemności 12,4 kWh.

Nowy Peugeot 308 SW ma trafić do produkcji jeszcze w tym roku, a pierwsze dostawy do klientów są zaplanowane na początek 2022 roku.

2022 Peugeot 308 SW

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Polecany film z naszego kanału

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz