Top 10 samochodów kompaktowych segmentu C

Kompakty to najchętniej kupowane samochody w Polsce i dziś niemalże każdy producent posiada samochód segmentu C w swojej ofercie. By ułatwić wybór, przygotowaliśmy ranking dziesięciu najbardziej interesujących modeli.

Samochody osobowe segmentu C w założeniu mają spełnić wymagania większości konsumentów. Charakteryzują się miejskimi wymiarami, możliwością komfortowego podróżowania 4 osób dorosłych, bogatą ofertą jednostek napędowych, a także praktycznym na co dzień bagażnikiem. To właśnie ten segment króluje w Polsce od 2007 roku i skutecznie odpiera ataki crossoverów.

10. Honda Civic X

Honda Civic od lat wyróżnia się swoim modernistycznym wyglądem, który bardzo powoli się starzeje. Niestety nowoczesny design nie idzie w parze z nowoczesnymi rozwiązaniami. Wciąż znajdziemy tu np. przełączanie przebiegu odstającym pokrętełkiem za kierownicą. Niezbyt bogata jest również gama jednostek napędowych – w ofercie są wyłącznie dwa silniki benzynowe,. Cennik w porównaniu z konkurencją jest bardzo wygórowany. Na plus jest natomiast bagażnik – 420 litrów to najlepszy wynik wśród hatchbacków tego segmentu.

9. Opel Astra

Aktualnie na rynku mamy schodzącą już generację Astry. Bieżąca jest ostatnią stworzoną jeszcze przed przejęciem przez koncern PSA. Jej projekt ma swoje lata, jednak po ostatnim liftingu prezentuje się wciąż atrakcyjnie. Gorzej jest we wnętrzu, po którym widać już ząb czasu – brak w nim nowoczesnych rozwiązań, a plastiki są twarde. Na plus są jednak fotele z AGR i komfortowe zawieszenie.

8. Seat Leon

Pomimo korzystania z tych samych podzespołów, co Volkswagen Golf i Skoda Octavia, nowa odsłona Seata Leona nie jest w stanie dorównać swoim bliźniakom. Nie można mu odmówić uroku, gdyż hiszpańscy projektanci stworzyli świetny projekt, jednak zastosowany autorski system multimedialny jest chaotyczny i nieintuicyjny, a także pojawiają się problemy z kamerą cofania.

7. Peugeot 308

Projektanci Peugeot lubią eksperymenty i jednym z nich jest druga generacja modelu 308. Auto ma specyficzny design, szczególnie we wnętrzu. Gdy się do niego przyzwyczaimy, nietypowe umieszczenie zegarów może okazać się bardzo wygodne. Na plus jest niemalże 400-litrowy bagażnik. Zastrzeżenia budzą system multimedialny, kiepsko zagospodarowana konsola centralna oraz ograniczona oferta silnikowa.

6. Ford Focus

Focus niegdyś była liderem sprzedaży w segmencie C, jednak konkurencja pokazała, że potrafi lepiej zaadoptować się do potrzeb klientów. Bieżąca generacja po faceliftingu jest udanym samochodem, jednak brakuje w nim nowoczesności, szczególnie we wnętrzu. Na pochwałę zasługuje mnogość wersji i bogata oferta silnikowa.

5. Renault Megane

Czwarta generacja Renault Megane wprowadziła powiew świeżości w kwestii wyglądu i rozwiązań technologicznych. Odważny design do dziś jest atrakcyjny, a niezmiennie bogata oferta jednostek napędowych pozwala klientom dopasować samochód do własnych potrzeb. Zestarzał się już system rozrywki, a także projekt samego wnętrza. Jednak wciąż Megane jest ciekawą propozycją w segmencie C.

4. Kia Ceed

Podobnie jak bliźniaczy Hyundai i30, najnowsza generacja Kii Ceed to bardzo interesujący kompakt. Również oferowany jest z wieloma silnikami, ciekawą stylistyką i niemalże niezmienionymi wymiarami. Ogromnym atutem modelu jest aż 7-letnia gwarancja producenta. Oferując praktycznie to samo, jest jednak nieco droższym wyborem.

3. Volkswagen Golf

Ósma generacja Volkswagena Golfa wprowadziła powiew świeżości. Stylistyka ewoluowała na bardziej modernistyczną, co szczególnie widać we wnętrzu pojazdu. Podobnie jak w poprzednich odsłonach, model może pochwalić się ogromną liczbą konfiguracji, odmian, silników, a w przyszłości prawdopodobnie również edycji specjalnych. Jest jednak pierwszy „cyfrowy” Golf, w którym wszystkim zarządzamy poprzez ekran, jednak system nie jest do końca intuicyjny i zbędnie skomplikowany.

2. Skoda Octavia

Czeski kompakt to bestseller Skody. Najnowsza, czwarta generacja modelu zadebiutowała w 2019 roku i wprowadziła wiele znaczących zmian – począwszy od stylistyki, przez gamę jednostek napędowych, a na nowoczesnych rozwiązaniach kończąc. Ponownie Skoda Octavia oferuje ogromną ilość przestrzeni w środku, szereg przydatnych rozwiązań „Simply Clever”, a także największy w segmencie C bagażnik (600 litrów). Niestety każda kolejna odsłona Skody Octavii wiąże się z podwyżkami cen, bazowe zawieszenie może się okazać dla wielu zbyt miękkie, a elektronika czasem zawodzi.

1. Hyundai i30

W ciągu ostatnich kilkunastu lat, Hyundai i30 przeszedł całkowitą metamorfozę. Oferowana aktualnie trzecia generacja modelu jest atrakcyjna nie tylko cenowo, lecz również pod względem jakości wykonania, gamy jednostek napędowej, a także stylistyki. Przyczepić można się do mało nowoczesnego rozkładu elementów wnętrza.

Polecany film z naszego kanału

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz