Kia pracuje nad autem z centralnie umieszczonym silnikiem

Koreańczycy wkraczają w segment samochodów sportowym z centralnie umieszczonym silnikiem.

Kia przygotowuje się do ekspansji swojej oferty. Z jednej strony rozpoczynają podbijać rynek samochodów elektrycznym ze swoją nową serią modelową EV opartą na nowej płycie podłogowej i nowych zestawach napędowych, a z drugiej szykują się kontynuacji sukcesu sprzedażowego sportowego Stingera.

Podczas premiery Stingera, wszyscy wyczekiwaliśmy 2-drzwiowego wariantu z silnikiem z przodu i napędem wyłącznie na tylną. To jednak nigdy się nie ziściło. Teraz gdy na rynku mamy już poliftowy model i każdy stracił nadzieje na prawdziwe sportowe Coupe z Korei w rozsądnej cenie, pojawiły się pierwsze zdjęcia szpiegowskie modelu, który nie tylko będzie 2-drzwiowym Coupe, lecz również będzie posiadał centralnie umieszczony silnik.

Kilka lat temu absurdalne by było, aby ktokolwiek chciał zakupić sportowy model z logo Kia, jednak dziś już chętnych znajdziemy. I to nie mało. Nowy model może się okazać sukcesem sprzedażowym na całym świecie, gdyż dziś większość masowych producentów usuwa ze swojej oferty takie modele z uwagi na spadające zainteresowanie i normy emisji spalin.

Prototyp uchwycony na zdjęciach został ukryty pod nadwoziem poliftowego Stingera. Mimo, że jest to nadwozie 4-drzwiowe, na zdjęciach widać, że tylne drzwi nie są funkcjonalne i są w nich zamontowane boczne wloty powietrza do chłodzenia silnika. Auto posiada też nowy przedni pas wraz z szerszymi nadkolami i większym rozstawem kół przedniej osi.

Z informacji podanych przez Korean Car Blog wynika, że jest to jeden z pięciu prototypów jakie Kia zbudowała w ramach testów hybrydowych układów napędowych, co jasno sugeruje, że jeśli model trafi ostatecznie na linie produkcyjne, będzie hybrydą. Plotki mówią, że prototypy są wyposażone w układy napędowe o mocy 650-700 KM.

Prawdopodobnie główną jednostką napędową jest znany 3,3-litrowy silnik V6 ze Stingera GT, jednak z mocą podniesioną z 366 KM w okolice 450 KM. Elektryczny silnik może znajdować się z przodu, dzięki czemu sportowe coupe miałoby napęd na wszystkie. Nie możemy się doczekać, by usłyszeć o tym projekcie więcej.

2021 Kia Stinger Facelifting – wersja europejska

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

TEST: BMW 430i Coupe G22 - jednak zbyt duże, czy zbyt małe?

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz