Poznajcie nową Hondę Civic

Wygląd zewnętrzy nowego Civica z pewnością nie przypadnie wielu fanom do gustu.

Po miesiącach oczekiwania, kilku wizualizacjach i dziesiątkach zdjęć szpiegowskich nareszcie możemy przywitać XI już generację Hondy Civic. Pojazd został znacząco przeprojektowany i z pewnością nie przypadnie do gustu fanom modelu, którzy liczyli na bardziej sportowy wygląd. Na szczęście nowa Honda Civic otrzymała kilka nowości, które zdołają pogodzić zwolenników, jak i przeciwników pojazdu.

Już pierwsze szkice projektowe zapowiadały, że nowa generacja Hondy Civic otrzyma zdecydowanie uproszczony wygląd i w pewnym stopniu będzie przypominała obecną odsłonę Accorda. Według japońskiej marki filozofia projektowania nowego modelu to „Maksimum człowieka, minimum maszyny” i ogromny nacisk został położony na prostotę oraz praktyczność. Pojazd otrzymał nieco bardziej kanciaste kształty i nieznacznie urósł względem swojego poprzednika o nieco ponad 3 centymetry, natomiast rozstaw osi wydłużył się o dodatkowe 3,5 centymetra. Dodatkowo tylne słupki zostały nieco bardziej pochylone, aby lepiej komponować się z wydłużonym nadwoziem, które oferowane jest w ośmiu kolorach, w czym trzy z nich nie były dostępne w poprzedniej odsłonie, a mianowicie Meteorite Grey Metallic, Sonic Grey Pearl i Morning Mist Blue Metallic.

Duże zmiany zaszły również we wnętrzu maszyny, dzięki czemu kokpit wygląda zdecydowanie lepiej. Do kabiny trafiła wstawka z akcentami w kształcie plastrów miodu, która została pociągnięta wzdłuż całej deski rozdzielczej. Została ona połączona z otworami wentylacyjnymi, aby utrzymać maksymalnie przejrzysty i schludny projekt wnętrza.

W przypadku wersji LX, Sport i EX otrzymamy 7-calowy zestaw wskaźników oraz oddzielny fizyczny prędkościomierz po prawej stronie. Tuż obok umieszczony został 7-calowy wyświetlacz systemu inforozrywki, który znalazł się w górnej części deski rozdzielczej. W przypadku wersji Touring otrzymamy w pełni cyfrowy 10,2-calowy zestaw wskaźników, który może wyświetlać informacje za pomocą tradycyjnych tarcz lub wykresów słupkowych. Obok niego znalazł się 9-calowy wyświetlacz systemu inforozrywki, który współpracuje z 12-głośnikowym system stereo Bose.

Tańsze wersje LX i Sport dostępne będą dostępne tylko i wyłącznie z 2-litrowym, czterocylindrowym silnikiem, który wytwarza 160 KM mocy oraz 187 Nm maksymalnego momentu obrotowego, natomiast warianty EX i Touring otrzymały 1,5-litrowy, turbodoładowany czterocylindrowy silnik generujący 182 KM mocy oraz 240 Nm momentu obrotowego, co daje nam niewielki zysk względem poprzedniej odsłony modelu o dodatkowe 6 KM oraz 20 Nm. Warto również wspomnieć, że pomimo nieznacznego wzrostu pojazdu i mocy jednostek napędowych otrzymamy niewielki spadek zużycia paliwa.

Oczywiście nie mogło również zabraknąć zmodernizowanego pakietu systemów bezpieczeństwa Honda Sensing, który obejmuje jedną kamerę i osiem czujników sonarowych, kontrolę hamowania przy niskiej prędkości, zaktualizowany adaptacyjny tempomat oraz nieco poprawioną funkcję utrzymywania pasa ruchu.

2022 Honda Civic

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

TEST: BMW 430i Coupe G22 - jednak zbyt duże, czy zbyt małe?

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz