Samochody elektryczne

Oto jak mogłaby wyglądać elektryczna Skoda oparta na Volkswagenie ID.3

Czy będzie ona mogła powalczyć ze swoim niemieckim odpowiednikiem?

Rynek motoryzacyjny zdominowany jest przez kilku wielkich graczy, którzy mają pod swoimi skrzydłami kilka „mniejszych marek”, o czym nie wszyscy klienci zdają sobie sprawę. Dla przykładu na Volkswagenie Golfie oparta została Skoda Octavia czy też Seat Leon. Niestety w przypadku tego trio to niemiecka marka dominuje nad pozostałymi i to właśnie Golf jest najdroższym modelem, który oferuje największą ilość opcjonalnych funkcji, czy też mocniejsze silniki.

Natomiast pozostałe marki są niczym brzydkie kaczątka w rodzinie grupy Volkswagena i muszą oferować mniej od bratniego Golfa, a jednocześnie być atrakcyjnymi dla klientów. Stąd też Skoda Octavia, aby nie drażnić „Wielkiego brata” nie jest dostępna jako kompakt, a jej głównym atutem jest praktyczność, ogromna przestrzeń wewnętrza utworzona dzięki rozwiązaniom „Simply Clever”, czy też przystępniejsza cena.

Jednak w pewnych przypadkach zarówno Volkswagen, jak i Skoda powinna zaoferować ten sam typ nadwozia. Tak też będzie gdy czeska marka zaoferuje bratni odpowiednik elektrycznego Volkswagena ID.3. Powyższa wizualizacja pochodząca z portalu Motor.es przedstawia wizję elektrycznego kompakta od Skody, który odziedziczyłby design po Enyaq iV, a jednocześnie jedynie w pewnym stopniu mógłby rywalizować z ID.3.

Zapewne czeski odpowiednik tego modelu otrzymałby słabszy lub mniej wydajny zestaw akumulatorów, czy też gorsze silniki elektryczne. Dodatkowo Volkswagen będzie oferował większą ilość opcjonalnych funkcji i dodatków, podczas gdy elektryczna Skoda postawi na większą praktyczność i pojemniejsze wnętrze dzięki rozwiązaniom „Simply Clever”, które są swoistą wizytówką czeskiej marki.

Czeski odpowiednik Volkswagena ID.3 powinien zadebiutować w 2024 roku, więc zapewne w przeciągu najbliższych lat dowiemy się, czym będą różniły się bratnie modele.

2021 Skoda Enyaq iV 80

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Volkswagen ID.3 – zdjęcia z IAA 2019

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

TEST: BMW 430i Coupe G22 - jednak zbyt duże, czy zbyt małe?

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz