Oto jak mogłaby wyglądać współczesna Alfa Romeo Montreal

Nowoczesność świetnie współgra z elementami retro zainspirowanymi starym Montrealem.

Przez długi czas Alfa Romeo nie była dostępna dla klientów w Stanach Zjednoczonych, jednak w przeciągu ostatnich dwóch dekad włoska marka zaczęła umacniać się zza oceanem. Od tego czasu zaprezentowała tam kilka modeli, wśród których nie mogło zabraknąć drogiego i limitowanego 8C, który potwierdził wielki powrót Alfy do Stanów w 2008 roku. Jednak od tego czasu amerykanie nie doczekali się modelu GT z prawdziwego zdarzenia, nic więc dziwnego, że grafik Marco Pietro Maltese postanowił stworzyć projekt takiego samochodu.

Jego wybór padł na słynny model Montreal z lat 70. minionego wieku, który stanowił główną inspirację dla autora. Już na pierwszy rzut oka dostrzeżemy pewne podobieństwa z pierwowzorem, które zostały umieszczone w nowoczesnym designu marki. Projekt otrzymał żaluzjowe reflektory, słupki C uzupełnione o wloty powietrza, a także podobny kształt nadwozia z charakterystycznym Kamm tail-em.

Oczywiście pojazd nie mógłby być wierną kopią swojego starszego brata i otrzymał kilka nowoczesnych elementów, które znaleźć możemy w najnowszych modelach włoskiej marki. Stąd też Alfa Romeo Montreal doczekała się charakterystycznej kratki grilla, wlotów powietrza umieszczonych w rogach zderzaka oraz felg, które dostępne są dla wielu modeli marki. Nie mogło także zabraknąć ogromnego dyfuzora z dwoma końcówkami układu wydechowego.

Niestety autor nie zdradził nam, jaką jednostkę napędową, czy też jaki układ napędowy umieściłby we wnętrzu współczesnej Alfy Romeo Montreal. Ze względu na fakt, że trafiłaby ona do Stanów Zjednoczonych, nie musiałaby przestrzegać surowych norm emisji spalin narzucanych przez Unię Europejską, a co za tym idzie, na jej pokład mógłby trafić potężny, wielolitrażowy silnik, choć motor elektryczny również nie byłby zbyt dużym zaskoczeniem. Niezależnie od zastosowanego układu napędowego, z pewnością oferowałby on zdecydowanie większą moc od od 2,6-litrowej V8 z oryginalnego Montrealu generującej jedynie 200 KM mocy i 235 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Alfa Romeo Montreal Hommage

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

TEST: BMW 430i Coupe G22 - jednak zbyt duże, czy zbyt małe?

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz