Mercedes-AMG GT Black Series został podkręcony do 1111 KM mocy

Niemiecka bestia zachowa swój napęd wyłącznie na tylną oś.

Mercedes-AMG GT jest z pewnością jednym z najpotężniejszych samochodów sportowych oferowanych na europejskim rynku. Zwłaszcza, jeżeli spojrzymy na zaprezentowany w zeszłym roku wariant Black Series oferujący 729 KM mocy, który w ostatnim czasie doczekał się pakietu zmian od Wheelsandmore, który podkręcił niemiecką bestię do 820 KM mocy. Jednak inny niemiecki tuner uznał, że to nadal jest to za mało i potężny model potrzebuje czterocyfrowej mocy.

Firma Opus postanowiła zmodyfikować Mercedesa-AMG GT Black Series do 1111 KM mocy, co daje nam prawie 2 i pół razy większą moc niż bazowy GT zaprezentowany w 2014 roku. Oznacza to, że GT Black Series od Opusa jest mocniejszy od wszechpotężnego hipersamochodu AMG One przy jednoczesnym zachowaniu napędu wyłącznie na tylną oś.

Tuner świetnie zdaje sobie sprawę, że tak ogromna moc i napęd na tylne koła potrafią być niebezpieczne dla mniej doświadczonych kierowców, stąd też w ofercie Opusa znajdzie się również pakiet zmian podkręcający AMG GT do 1001 KM mocy, a także pakiety dla początkujących oferujące 920 i 825 KM mocy.

W przypadku najsłabszego pakietu zmian tuner ograniczył interwencje pod maską do modyfikacji oprogramowania potężnej V8, natomiast pozostałe pakiety wprowadzają zmodyfikowane turbosprężarki, kute tłoki, mocniejsze korbowody i niestandardowy układ paliwowy. Oprócz tego sama siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa przekładnia została zmodyfikowana, aby lepiej radzić sobie z większą mocą.

Dodatkowo Opus wprowadził zmodyfikowany układ wydechowy pozbawiony filtra cząsteczek stałych, co niestety dyskwalifikuje model do ruchu drogowego w Europie, lecz nadal może być on wykorzystywany podczas jazdy torowej, czy też na drogach w pozostałych regionach świata. Nowy układ wydechowy generuje nieco prostszy dźwięk, jednak klienci mogą zdecydować się na zachowanie podstawowej konfiguracji i wyposażenie swojego modelu w elektroniczny system sterowania klapami, aby zdalnie zmienić hałas generowany przez V8. Całość została dopełniona przez pakiet poprawek aerodynamicznych oraz ultralekkie obręcze.

Jeżeli oferowana moc wydaje ci się zbyt niebezpieczna w połączeniu z napędem na tylną oś, to tuner może zamontować elektryczny kaganiec ograniczający moment obrotowy do „absolutnego minimum”, aby zapewnić optymalną przyczepność i żywotność układu napędowego. Tuner wspomina również, że ​​ogromna moc wytwarzana przez silnik V8 jest dostarczana w postaci krzywej liniowej podobnej do tej wytwarzanej przez silnik wolnossący.

Mocniejsze zestawy zmian oferujące 1111 i 1001 KM mocy będą dostępne już w czerwcu tego roku, podczas gdy słabsze pakiety oferujące 825 i 920 KM mocy trafią do sprzedaży już w połowie przyszłego miesiąca.

Mercedes-AMG GT Black Series od Opus

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

TEST: BMW 430i Coupe G22 - jednak zbyt duże, czy zbyt małe?

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz