Zdjęcia szpiegowskie

Hybrydowy Mercedes Klasy S został przyłapany podczas zimowych testów

Łupem szpiegów motoryzacyjnych padł słabszy wariant S63e.

Łupem szpiegów motoryzacyjnych padł słabszy wariant AMG S63e.

Gorączka po premierze najnowszej generacji Mercedesa Klasy S zdążyła już opaść, jednak niemiecka marka zamierza podgrzać jeszcze atmosferę i pracuje nad hybrydowymi wariantami modelu spod szyldu AMG. Pojazdy rozpoczęły już fazę publicznych testów i słabszy wariant S63e został właśnie przyłapany podczas zimowej przejażdżki w Szwecji.

Potężny Mercedes-AMG S63e przechodził po drugiej stronie Bałtyku testy w niskich temperaturach, które są obowiązkowym punktem na check-liście niemieckiej marki. Oczywiście model został schowany pod grubą warstwą kamuflażu, co jednak nie przeszkodziło nam, aby dostrzec pewne różnice względem tradycyjnej S klasy. Najważniejszą zmianą jest oczywiście obecność portu ładowania na tylnym, lewym błotnika, co sugeruje, że mamy do czynienia z hybrydą typu plug-in.

Oprócz tego model doczekał się sztywniejszego zawieszenia, większych i szerszych kół z masywniejszymi hamulcami, a także czterech końcówek układu wydechowego, które zostały umieszczone parami. Słabszy wariant S63e otrzyma 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem oraz elektryczny motor zamontowany w tylnej części pojazdu, co pozwoli nam uzyskać łącznie 710 KM mocy, podczas gdy mocniejszy wariant S73e zaoferuje nam aż 816 KM mocy.

Jak na ten moment nie wiemy, jakie akumulatory trafią na pokład obu wersji modelu, jednak możemy tutaj zasugerować się europejską wersją S580e, której bateria o mocy 28 kWh pozwala przejechać do 100 km na samym prądzie.

Niemiecka marka nie zdradziła również, kiedy będziemy mogli oficjalnie przywitać hybrydowe warianty AMG, jednak ich dostawy w Europie powinny rozpocząć się jeszcze podczas bieżącego roku.

2022 Mercedes-AMG S63e – zdjęcia szpiegowskie, styczeń 2021

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Źródło: Motor1

TEST: BMW 430i Coupe G22 - jednak zbyt duże, czy zbyt małe?

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz