Brabus podkręcił Mercedesa-AMG A45 S do 450 KM mocy

Dzięki dodatkowemu zastrzykowi mocy Brabus B45 przyśpiesza do "setki" w 3,7 sekundy.

Dzięki dodatkowemu zastrzykowi mocy Brabus B45 przyśpiesza do „setki” w 3,7 sekundy.

Niemiecki tuner wielokrotnie pokazywał nam, co potrafi zrobić z i tak potężnych już Mercedesów z rodziny AMG. Widzieliśmy już 900-konnego Brabus Rocket 900, który doczekał się zwiększone litrażu oraz dwóch nowych turbosprężarek, a teraz Brabus wziął na swój warsztat Mercedesa-AMG A45 S, który otrzymał dodatkowy zastrzyk mocy.

Pierwotnie wariant B45 pojawił się aż siedem lat temu jako wzmocniona wersja Mercedesa-AMG A45, a Brabus postanowił kontynuować tę tradycję. Bazowy wariant A45 S napędzany jest 2-litrowym, czterocylindrowym silnikiem z podwójnym turbodoładowaniem, który zapewnia 421 KM mocy oraz 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie zestawienie pozwala rozpędzić niemiecką maszynę do „setki” w zaledwie 3,9 sekundy.

Niemiecki tuner uznał, że wykorzysta zastosowany już w modelu potężny silnik i podkręci go do zawrotnych 450 KM mocy oraz 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dodatkowy zastrzyk mocy pozwolił również skrócić czas sprintu 0-100 km/h o zbędne 0,2 sekundy, co daje nam ostateczny rezultat na poziomie 3,7 sekundy. Brabus postanowił jednak nie bawić się elektronicznym ogranicznikiem prędkości i podrasowany B45 może rozpędzić się maksymalnie do 270 km/h.

Oprócz tego niemiecki tuner obniżył zawieszenie modelu o 30 mm dzięki zastosowaniu regulowanego zawieszenia, które zostało uzupełnione o pakiet czterech niestandardowych, 20-calowych obręczy Brabus Monoblock obutych oponami Continental, które są nieznacznie szersze od bazowych gum. Tuner postanowił również nieznacznie zmodyfikować wnętrze maszyny i klient może zdecydować się na opcjonalne aluminiowe pedały, welurowe dywaniki podłogowe, podświetlany kokpit oraz niestandardową skórzaną tapicerkę.

Dodatkowo, aby w spokoju cieszyć się jazdą, klienci otrzymują 3-letnią gwarancję od Brabusa, która obejmuje 100 000 km zasięgu. Zapewne w najbliższym czasie podobnych zmian mogą doczekać się pozostałe modele z rodziny 45, gdyż zarówno CLA 45, CLA 45 Shooting Brake, jak i GLA 45 wykorzystują ten sam 2-litrowy silnik co 45 S.

Źródło: Brabus

TEST: BMW 430i Coupe G22 - jednak zbyt duże, czy zbyt małe?

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz