Nowy Nissan 400Z zadebiutuje dopiero w 2022 roku

Według najnowszej pogłoski Nissan 400z zadebiutuje pod koniec 2022 roku i trafi do sprzedaży rok później.

Według najnowszej pogłoski Nissan 400z zadebiutuje pod koniec 2022 roku i trafi do sprzedaży rok później.

Nissan pod koniec maja ogłosił nowy plan mający poprawić jego sytuację finansową oraz zmodernizować gamę modeli. Zakłada on, że w przeciągu najbliższych 18 miesięcy marka wprowadzi na rynek kilkanaście nowych pojazdów. Nissan zamierza zrealizować swój plan i mogliśmy zobaczyć już Rogue nowej generacji, elektryczny SUV Ariya i mały crossover Magnite z Indii, lecz według najnowszej pogłoski wśród wcześniej wspomnianych kilkunastu modeli nie znajdzie się nowy Nissan 400Z.

Według magazynu Auto Express, 400Z nie zostanie ujawniony wcześniej niż przed końcem 2022 roku i trafi na rynek w 2023 roku, czyli na 15. rocznicą powstania 370Z. Informacja ta jest bardzo zaskakująca zwłaszcza, że zaledwie miesiąc temu wiceprezes Nissana ds. Globalnej strategii produktowej, Ivan Espinosa, powiedział, że samochód jest „bardzo blisko” premiery.

Patrząc na poprzednie słowa Espinosa może nam się wydawać, że Auto Express otrzymało nieprawdziwą informację, lecz niestety może ona mieć w sobie ziarnko prawdy. Nissan 400Z nie został przyłapany na żadnych zdjęciach szpiegowskich, co może oznaczać, ze nie trafił jeszcze na zakamuflowane testy, a to oznacza, że jego premiera jest jeszcze odległa. Z drugiej jednak strony model ten nie jest budowany od zera, lecz będzie oparty na 370Z i otrzyma pewne zmiany sprzętowe. Stąd też opracowanie go nie powinno zając marce aż tak dużo czasu.

Inną ważną plotką dotyczącą tego modelu była pogłoska o jego topowej wersji Nismo z V6 z podwójnym turbodoładowaniem, która generowałaby około 400 KM mocy. Tą jednostką napędową mógłby być 3-litrowy motor z Infiniti Q60, który w Nissanie 400Z oferowany byłby z manualną oraz automatyczną skrzynią biegów.

Niezależnie od ostatecznej daty premiery nowego Nissana 400Z wiemy, że nie doczeka się on wersji w pełni elektrycznej, gdyż według Espinosa, technologia ta nie jest jeszcze gotowa dla pojazdów sportowych.

Nissan 370Z – muł testowy na Nurburgring

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Źródło: Auto Express via Motor1

TEST: BMW 430i Coupe G22 - jednak zbyt duże, czy zbyt małe?

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz