Samochody elektryczne

Tesla Model 3 od teraz może być jeszcze szybsza

W nowej wersji oprogramowania, właściciele modelu mogą wykupić specjalny pakiet, który znacząco skraca czas do "setki".

W nowej wersji oprogramowania, właściciele modelu mogą wykupić specjalny pakiet, który znacząco skraca czas do „setki”.

Tesla oprócz swojego nowatorstwa w tworzeniu samochodów elektrycznych wybija się na tle konkurencji jeszcze jednym ważnym aspektem. Bardzo duża część nowości i aktualizacji wprowadzanych do samochodu odbywa się bez potrzeby wizyty w serwisie, dzięki udostępnianiu przez markę w chmurze coraz to nowszych wersji oprogramowania samochodu. I nie nie chodzi tylko o zmiany w systemie info-rozrywki. Trzy miesiące temu wszystkie Tesle Model 3 otrzymały pięcioprocentowy wzrost mocy, tylko dzięki wprowadzeniu nowego oprogramowania.

Amerykańska marka przygotowała coś jeszcze bardziej budzącego podziw. Każdy posiadacz Modelu 3 z dwoma silnikami na pokładzie z wersją wyposażenia Long Rage po pobraniu nowej wersji systemu operacyjnego (przynajmniej wersję 2019.40.2) otrzyma możliwość dokupienia za 2 tysiące dolarów specjalnego pakietu Acceleration Boost, który polepszy osiągi jego samochodu. O jakiej zmianie mówimy?

Po wykupieniu tej opcji sprint samochodu od 0 do 100 km/h zostanie skrócony o aż 0,6 sekundy. Tym samym auto będzie w stanie rozpędzić się do „setki” w czasie zaledwie 4 sekund, a nie jak dotychczas w czasie 4,6 sekundy. Jeśli chodzi o dane techniczne rynku amerykańskiego, to mowa o czasie o 60 mph (96 km/h) i tutaj różnica wynosi 0,5 sekundy (4,4 s -> 3,9 s).

Fakt tego, że Tesli za pomocą zwyczajnego zmodyfikowania oprogramowania udało się w tak dużym stopniu wpłynąć na przyspieszenie samochodu jest naprawdę imponujący. Czy jednak jest to coś potrzebnego? Dowiemy się tego z czasem, kiedy to właściciele elektrycznych maszyn pobiorą nowy system operacyjny i staną przed możliwością zakupienia pakietu Acceleration Boost.

2018 Tesla Model 3

e3e2fe0c-tesla-model-3-consumer-reports-2
e9a8b285-tesla-model-3-consumer-reports-1
2018 Tesla Model 3 - 1
2018 Tesla Model 3 - 2
2018 Tesla Model 3 - 9
2018 Tesla Model 3 - 13
2018 Tesla Model 3 - 4
tesla-model-y-2
2018 Tesla Model 3 - 5
2018 Tesla Model 3 - 6
2018 Tesla Model 3 - 7
2018 Tesla Model 3 - 8
2018 Tesla Model 3 - 19
2018 Tesla Model 3 - 10
2018 Tesla Model 3 - 12
2018 Tesla Model 3 - 17
2018 Tesla Model 3 - 21
2018 Tesla Model 3 - 14
2018 Tesla Model 3 - 15
2018 Tesla Model 3 - 16
2018 Tesla Model 3 - 3
2018 Tesla Model 3 - 18
2018 Tesla Model 3 - 20
previous arrow
next arrow
 
e3e2fe0c-tesla-model-3-consumer-reports-2
e9a8b285-tesla-model-3-consumer-reports-1
2018 Tesla Model 3 - 1
2018 Tesla Model 3 - 2
2018 Tesla Model 3 - 9
2018 Tesla Model 3 - 13
2018 Tesla Model 3 - 4
tesla-model-y-2
2018 Tesla Model 3 - 5
2018 Tesla Model 3 - 6
2018 Tesla Model 3 - 7
2018 Tesla Model 3 - 8
2018 Tesla Model 3 - 19
2018 Tesla Model 3 - 10
2018 Tesla Model 3 - 12
2018 Tesla Model 3 - 17
2018 Tesla Model 3 - 21
2018 Tesla Model 3 - 14
2018 Tesla Model 3 - 15
2018 Tesla Model 3 - 16
2018 Tesla Model 3 - 3
2018 Tesla Model 3 - 18
2018 Tesla Model 3 - 20
previous arrow
next arrow

źródło: Tesla

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz