Mercedes-AMG A35 4Matic – zdjęcia prosto z Paryża

Po kilku miesiącach od premiery zupełnie nowej Klasy A, do gamy właśnie dołączyła pierwsza odmiana sygnowana logiem AMG.

Po kilku miesiącach od premiery zupełnie nowej Klasy A, do gamy właśnie dołączyła pierwsza odmiana sygnowana logiem AMG.

Zupełnie nowy model AMG w Klasie A, to rozpoczęcie walki w segmencie hot-hatchy. Do tej pory, usportowiona Klasa A o nazwie A45 znacznie odbiegła od reszty konkurentów mocą silnika i ciężko ją było zestawić z konkurencyjnymi Audi czy BMW. To ma się teraz zmienić wraz z debiutem nieco słabszej, jednak nadal piekielnie szybkiej odmiany A35.

Bazowy model rodziny AMG wyróżnia się przeprojektowanym nadwoziem. Z przodu znajdziemy m.in. zupełnie nowy zderzak, charakterystyczną dla modeli AMG atrapę chłodnicy, czarne obudowy lusterek bocznych, a także sporej wielkości dyfuzor i podwójny układ wydechowy.

Prezentowany w Paryżu samochodów, to wersja wyposażona w opcjonalny pakiet aerodynamiczny. W jego skład wchodzą dodatkowe lotki powietrzne na zderzaku oraz masywny tylny spoiler.

Sercem najmniejszego AMG jest 2-litrowa jednostka R4 z turbodoładowaniem. Generuje ona moc 306 KM (225 kW) oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem 7-biegowej, 2-sprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów.

Jeśli chodzi o osiągi, to Mercedes ogłosił, że AMG A35 będzie potrzebował 4,7 sekundy aby przyspieszyć od 0 do 100 km/h. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie i wynosi 250 km/h. Są to wartości identyczne jak w przypadku konkurencyjnego Audi S3.

Aby wszystko ze sobą współgrało, auto zostało utwardzone oraz zyskało znacznie wydajniejszy układ hamulcowy z tarczami o rozmiarze 350 mm z przodu i 330 mm z tyłu.

Cennik nowego modelu nie został jeszcze ujawniony. Wiadomo, że auto wejdzie do produkcji na początku 2019 roku, a pierwsze modele powinny trafić do klientów już w lutym.

2019 Mercedes-AMG A35 4Matic – premiera na Paris Motor Show 2018

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

2019 Mercedes-AMG A35 4Matic

TEST: BMW 430i Coupe G22 - jednak zbyt duże, czy zbyt małe?

Czytaj więcej na temat:

Subkrybuj nasz nowy kanał YouTube i oglądaj videotesty:

Dodaj komentarz